Milföyden Çiçek Börekler tarifi

12 Ağustos 2010 Perşembe



Yılbaşı gecesi için, milföyden börekler yapmak istiyordum. Fikri Gönül’ün yaptığı sucuklu milföylerden aldım, kendimce değiştirdim. Eşim tabakta gördüğü böreklere, “Aa bunlar çiçek gibi olmuş” deyince, isimlerini çiçek börek koymaya karar verdim:)
Malzemeler:
- 3 kare milföy hamuru
- 50 gr istediğiniz çeşit peynir
- 6 dilim sucuk
- Birkaç dal maydonoz
- Birkaç dilim kırmızı biber, yeşil biber
Kare milföylerin her birini dört eşit parçaya kesin. Her birini elinizde biraz büyüterek, top kek/muffin kalıplarının dibine yerleştirin. Milföyün kendisi çok yağlı olduğundan, kalıbı yağlamaya gerek kalmıyor.
Üstelik üzerine koyacağınız peynirlerin yağı da biraz akıyor. İstediğiniz bir çeşit peyniri rendeleyin. Ben geçen gün Rani organik peynircisinden aldığım eski kaşar benzeri peynirleri rendeledim. Her bir börek için, 1 sucuk dilimini minik küpler halinde ekleyin. Bazılarına maydonoz, bazılarına kırmızı biber ekleyin. 200 derece fırında 30 dakika kadar pişirin.
Tavsiye: Bence bu börekler için taze kaşar yerine daha aromalı ve sert peynirler kullanmayı tercih edin. Çok yağlı olmayan beyaz peynir de olabilir.
1 adet milföy hamuru 50 gr geliyor ve yaklaşık 190 kkal. Yapacağımız çiçek börekler, çok minik olduğundan azıcık bir peynir bile yeterli oluyor. Buna göre,
1 çiçek böreğin kalori değeri, yaklaşık: 80-90 kkal
Diğer börek tariflerimize de bir göz atın:

0 yorum: